emyland.reismee.nl

Vervolg Kenia reis

Jambo! Wat leuk dat je weer een kijkje neemt op onze reisblog.

In deze blog willen we jullie graag vertellen wat we de afgelopen dagen hebben gedaan.

Zondag:

We vertrokken zondagmorgen naar een kerk bij het strand. We vierden hier pasen en zongen hier met elkaar verschillende liederen. Dit was heel bijzonder om mee te maken. Hierna vertrokken we weer naar Ndege en doken we het zwembad in. Hierna gingen we met elkaar eten, de man van Ruth had voor ons gekookt. We aten kip en vis, wat was het lekker! S middags hebben we verder wat uitgerust van alles. Aan het einde van de middag kwamen Albert en Jane met de kinderen. De kinderen gingen liederen zingen, hierna zongen we nog met elkaar. Albert speelde op zijn gitaar, het was een ontspannen zondag!

Maandag:

Maandagmorgen ging om half 6 de wekker, om 6 uur hadden we ontbijt. We waren allemaal nog erg moe. We vertrokken hierna rond kwart over 7 naar Emy-Land. Hier hadden we allemaal naar uitgekeken en waren we heel benieuwd naar. We gingen op de moters hier naartoe. Aangekomen op Emy-Land kregen we een rondleiding van de school. Toen kwam de eerste schoolbus met kinderen. Wat waren ze leuk! De jongens gingen met de jongens voetballen en de meiden gingen de meisjes vermaken. De meiden vonden het touwtje springen en schommelen geweldig. Na een poosje kwam ook de tweede klas aan. We werden voorgesteld aan elkaar en de kinderen gingen liederen voor ons zingen zoals het Keniaanse volkslied. Hierna stelden wij ons voor en gingen we ‘lees je bijbel, bid elke dag’ en ‘opent uwe mond’ voor de kinderen zingen. Hierna vertelde de leraar het bijbelverhaal van Adam en Eva. Toen hadden we pauze en kregen we porridge, dit smaakt een beetje naar zoete brinta. Hierna gingen Marissa en Liesbeth de kinderen leren hoe ze moesten tandenpoetsen. De jongens gingen alvast hout halen voor het winkeltje wat we gaan bouwen.

Hierna gingen we middageten, we aten rijst met soort groene bonen. We bespraken daarna de planning voor de volgende dag. We werden rond 2 uur opgehaald door de motors, ze brachten ons naar de ijssalon. Hier namen we een lekker ijsje. Toen vertrokken we naar Ndege waar we gingen zwemmen en zonnen. Rond een uurtje of 6 gingen we avondeten, bijna iedereen nam ‘chicken in a basket’. Want ja, dat moest heel lekker zinn. Hierna gingen we weer naar Ndege. Hier oefenden we nog een liedje voor de volgende dag en zaten we nog bij elkaar.

Dinsdag:

Dinsdagmorgen ging de wekker gelukkig een half uurtje later, om 6 uur. Maar wat een regen was er, het leek haast niet te stoppen. We werden daarom met de schoolbus naar Emy-Land gebracht. We begonnen hier de dag. Ook zongen we het ingestudeerde liedje ‘father Abraham had many sons’. We dronken hierna Porridge. Hierna begon het echte werk. 3 klaslokalen werden gebezemd en schoongemaakt. De kinderen hielpen ons hierbij en vermaakten ons door veel liedjes te zingen. De jongens begonnen ondertussen aan het winkeltje. Toen was het etenstijd, we aten mais met bruine bonen. Dit was wel even wennen voor sommige onder ons. Hierna was het tijd voor het verven. Iedereen hielp enthousiast mee, om half 4 hadden we 3 klaslokalen geverfd. Wat knapte dat op zeg! We vertrokken toen weer van Emy-Land, de ene ging een massage doen, de ander weer naar Ndege. Felix, de man van Ruth had weer voor ons gekookt. We aten heeerlijke spaggeti bolognese. S avonds speelden we nog wat spelletjes met elkaar en toen was het alweer tijd om ons bed op te gaan zoeken.

Leuk dat je onze blog weer hebt gelezen, we hopen nog veel meer blogs voor jullie te maken!

Namens de groep,

Liesbeth

Loes Moerland

Wat ontzettend leuk om op deze manier met jullie mee te reizen!
En wat doen jullie goed werk, echt waar! Lokalen weer netjes, blije koppies van de kinderen echt super!
Het is gewoon feest op EL ?????

Annie Izelaar

Goede morgen. Ik weet niet hoe laat het bij jullie is ?
Volgens mij hebben jullie het wel naar je zin.
Groetjes van hier.
Ik hoop weer eens wat te lezen.
Echt mooi volgens mij.
Fijne dag met elkaar.