emyland.reismee.nl

Emy-Land❤️

Weer een nieuwe dag op Emy-land....

Na een stevig ontbijt op het resort zijn we, allemaal gekleed in het oranje, naar school gegaan. Deze oranje kleding waren voor de koningsspelen. Toen we rond een uur of half acht op school waren zijn de dames daarom direct begonnen met het klaarzetten van deze koningsspelen. De spellen die gespeeld gingen worden waren onder andere: snoephappen, touwtrekken en estafette rennen. De jongens gingen verder met bouwen van hun shop, deze shop vordere lekker naarmate de dagen ook voorbij gingen. Het dak ging erop en de deuren werden erin gehangen. Ondertussen werd er ook begonnen met het verven van de shop. Terwijl de jongens druk in weer waren met hun shop zaten de meiden ondertussen ook niet stil.

De spellen stonden klaar en de kinderen waren inmiddels ook allemaal op school. De kinderen hadden de dagopening en vervolgens werd er volop begonnen met de koningspelen. Dit leide tot een daverend succes. Alle kinderen vonden het geweldig!

De spelen duurde tot een uur of 11. Vervolgens was het porridge en koffietijd. Iedereen kreeg even rust om wat vocht binnen te krijgen en na de koffie begon de bingo. Ondertussen werden er nieuwe school banken op school gebracht en werden deze ingegraveerd met de tekst die de sponsoren hadden opgegeven. De bingo leidde ondertussen tot de nodige frustatie maar werd een heel mooi uurtje waarbij iedereen met de eerlijk verdiende prijzen naar huis kon. En toen aan het einde van de ochtend was er nog een ceremonie ter ere van de sponsoractie van Ellen die vlaggen had gemaakt met de logos van alle sponsoren. Deze werden gehesen door de scouting die een pracht van een ceremonie hadden opgezet. Er was ook nog een verrassing voor de kinderen, want met de lunch kreeg iedereen een lekker stuk geit voorgeschoteld naast hun normale middageten. Deze geit was sochtends geslacht en vervolgens heerlijk klaargemaakt. De kinderen en leraren hebben ervan genoten. Na de lunch zijn we weggegaan van school, mede door de hitte maar ook doordat de meeste activiteiten voor die dag klaar waren. We hebben lekker een bak koffie genoten bij Leonardo's en smiddags zijn de jongens voor een geweldige massage gegaan en de meiden en reisleiders zijn naar Titus geweest, een raskeniaan met een heerlijk rastakapsel, maar bovenal een raskunstenaar, de mooiste dingen werden met de hand gemaakt uit hout en dit was erg gaaf om te zien. Het diner hebben we genoten bij Leonardo's. 'S avonds was iedereen gesloopt en na een klein sappie zijn we allemaal heerlijk gaan slapen.

Liefs, ons allemaal