emyland.reismee.nl

Klussen, verven en Massai Markt

Beste lezers,

1 mei 2019

We Begonnen de dag weer met een heerlijk ontbijt dat we samen met Ruth verzorgden, met overheerlijke smooths die haar man Felix maakt.

1 mei is een nationale vrije dag in Kenia. Waardoor de leraren en kinderen op Emy-Land vrij waren. Met zijn allen gaan we naar school om het overige werk af te maken. De meiden gelijk konden beginnen met het verven van de buitenkant van de keuken. En jongens de laatste dingen afmaakte aan de shop waaronder de laatste verf werkzaamheden, de krijtboorden op gehangen in de shop en een paar leuke local gemaakte kratjes opgehangen. Toen dat gebeurt was hebben we een begin gemaakt om een poppenhuis te bouwen voor de meiden van de school. Ook hebben we de doeltjes om te voetballen voor de jongens gerestaureerd. Alles wat op het programma stond voor die dag school hadden we in een ochtendje klaar. Dus een lekker bakje koffie bij Kokkos was wel verdiend.

‘ s Middags zijn we souvenirs wezen kopen op een masaai markt waar iedere verkoper ineens je beste vriend was en vooral producten had met een ‘VERY GOOD PRICE MY FRIEND’. Na daar een paar uur rond gelopen te hebben had iedereen zijn laatste souvenirs verzameld. En zijn we door gereden naar een kunstenaar met de tuc-tuc om daar zijn werk te bewonderen. Daarna zijn we een soda gaan drinken bij Leonardo’s vanwege de hitte.

Weer terug gekomen op het resort hebben we even frisse duik in zwembad genomen om daarna snel op gefrist om naar de bush-baby’s te gaan om de aapjes met kleine banaantjes te voeren die ze met hun zachte handjes van pakte. Daarna moesten we flink onze handen wassen omdat de bush-baby’s handen schoon en zacht maken met hun eigen urine.

Toen brak de laatste avondmaaltijd aan bij Nomads. Waar we Ruth en de andere reisleiders in het zonnetje hebben gezet met wat kleinigheidjes. Weer op resort aangekomen kregen de deelnemers nog een aantal lieve woorden van Emely. En werd de avond afgesloten met wat sappies.

Liefs, van de Emy-Land Family