emyland.reismee.nl

Jambo Bwana!

Vrijdag ging de wekker al om 5:00. Tijd om op safari te gaan! We vertrokken rond 5:45 met twee busjes naar het safaripark Tsavo East National Park. Het was een niet zo comfortabele busreis van 5 uur, over onverharde hobbelige weggetjes en over snelweg waar het inhalen vaak maar net goed ging. De groep was verdeeld over twee busjes. Het dak van de busjes kon omhoog, zo kun je tijdens de safari in het busje staan om alles goed te kunnen zien en je kunt zo ook heel goed foto’s maken.

Toen we aankwamen bij het park, hebben we direct de eerste safari game drive gedaan. We spotten al heel snel een olifant, die we van heel dichtbij hebben kunnen bewonderen. Er wordt direct gecommuniceerd met chauffeurs van andere busjes, zodat hun ook kunnen komen kijken. We gaan weer verder en komen veel apen, hele grote struisvogels, hartenbeesten en gazelles tegen. Ook spotten we nog een olifant. Je rijdt eigenlijk heel veel rond in het park, zoekend naar wild. Ook in het park zijn het veelal kronkelige, onverharde, hobbelige weggetjes en word je flink door elkaar geschud. Nadat we al deze beesten hebben gezien, rijden we naar een uitkijkpunt waar je heel goed de hutjes kunt zien waar we die nacht gingen slapen. Er worden wat foto’s gemaakt en na een korte stop rijden we weer verder en spotten we bijna direct een giraf. Hij stond heel dichtbij, recht voor ons, wat een heel mooi gezicht was. Na het maken van foto’s rijden we naar het ‘hotel’ waar we sliepen. We sliepen in hutjes op palen, wat een hele leuke ervaring was. Toen we aankwamen werden we ontvangen met een mangosapje (wat we allemaal heel lekker vinden) en checkten we in. We brengen de bagage naar de hutjes en gaan daarna lunchen. De lunch bestond uit een buffet met allerlei lekkere dingen, zoals kip, groenten, fruit en toetjes. Na de lunch gaan we al snel weer de volgende drive doen. Deze drives duren elke keer rond de 2 uur. Tijdens de tweede reis spotten we onder andere twee leeuwinnen. Deze lagen best wel ver in het gras, dus reden we een stukje het gras in (wat eigenlijk niet mag) om ze goed te kunnen zien. We reden weer verder en je komt heel vaak gazelles en hartenbeesten tegen, dus op den duur heb je dat wel een beetje gezien. Ook zien we nog twee buffels onder een paar bomen zitten. Ondertussen ging de zon ook onder, maar omdat het redelijk bewolkt was, was de zonsondergang helaas niet heel bijzonder. Na weer een poosje rondgereden te hebben, zien we in de verte twee giraffen lopen, dus de chauffeur gaat direct plankgas ernaar toe en we worden weer lekker door elkaar geschud. We komen dichterbij en zien dat er wel 5 giraffen bij elkaar lopen. Ook hier komen we weer heel dichtbij.

We zijn alweer bijna bij de hutjes terug, als de chauffeur om koekjes vraagt voor de vogels. Hij legt kruimels bovenop de bus en direct komen er vogels bovenop de bus zitten, wat wel heel leuk was om te zien.

Weer terug aangekomen bij het hotel, gaan we avondeten, wat ook weer uit een buffet bestaat. Voordat we gaan eten zitten we nog even buiten op een hoger terras en komt er een olifant aanlopen, die we van heel dichtbij van bovenaf kunnen bewonderen. Na het eten doen we nog even een drankje en gaan we redelijk op tijd naar bed.

Zaterdag ging de wekker namelijk alweer om 6 uur, want om half 7 gingen we weer een drive doen. We wilden heel graag nog luipaarden zien en na een poosje remt de chauffeur opeens, omdat er drie luipaarden op de weg lagen. We kwamen steeds dichterbij en we hadden er zo een heel mooi zicht op. Na deze derde drive, gingen we ontbijten, ook weer in de vorm van een buffet. Na het ontbijt was het tijd om weer in te pakken en uit te checken. Toen we stonden te wachten op de busjes, werden er in de verte een leeuw en leeuwin gespot, 1 van de 2 busjes van ons was kapot, dus we gingen met z’n negenen in 1 busje onderweg ernaar toe. We reden ernaar toe en hebben ze in de verte zien wegrennen en helaas niet meer van dichtbij gezien. Hierna gingen weer terug richting Ndege en het was weer een hobbelige, stoffige, lange reis.

Teruggekomen bij Ndege, gingen we het zwembad in en vervolgens gingen de jongens naar het strand bij Lymington’s en de meiden wilden souvenirs shoppen. Hierna hebben we met z’n allen gegeten bij Lymington’s.

Ondertussen kijken we ernaar uit om maandag weer terug te gaan naar Emy-Land.

Liefs,

Allemaal