emyland.reismee.nl

Eerste dagen op Emy-Land

Zondag 28 april:

De tweede zondag is aangebroken. We beginnen weer met een lekker ontbijtje van Ruth, om vervolgens naar de Word of Life Church te gaan aan het strand. De kinderen van Ruth, Marion en Tracy, gaan ook weer met ons mee. Uit de kerk hebben we koffie gedronken met popcorn en cake en in de middag hebben we lekker bij het zwembad gelegen. ’s middagsheeft Felix, de man van Ruth, voor ons gekookt. We kregen weer heerlijke kip met friet en groente. Na het eten zijn we naar het strand gegaan en hebben we een strandwandeling gemaakt. De rest van de avond hebben we een rustige avond gehad.

Maandag 29 april:

De dag begon erg vroeg. 6 uur zaten we aan het ontbijt en om 7 uur gingen we op motors naar Emy-Land. De vakantie voor de kinderen was over, dus het was een hele drukte op school. Het was dan ook de eerste dag dat we alle kinderen op school zagen. Allereerst kijken we naar de ceremonie die ze elke maandag houden om de week te beginnen. Alle kinderen stonden netjes opgesteld in een rij en de vlaggen werden gehesen. Ook werd het volkslied gezongen en wij deden het Nederlandse volkslied erachteraan. Daarna begon de schooldag, het was nog geen normale schooldag voor de kinderen, want ze kregen nog geen les. Mirte, Yvianne en Liesbeth hebben de Koningsspelen en bingo van dinsdag voorbereid. Ellen en Marissa zijn aan de klassen de poetslessen gaan geven. De jongens zijn naar de houtzagerij gegaan om hout te halen en verder gegaan aan het winkeltje voor de school. Vervolgens moest er een geit gehaald worden, voor het feestmaal van de volgende dag! De kinderen gingen rond half 4/4 uur naar huis. Na schooltijd ging iedereen die een sponsorkindje heeft naar zijn sponsorkindje thuis. We gingen in 3 groepjes de sponsorkindjes bezoeken. Het was erg intressant om te zien hoe die mensen daar leven.

‘s Avonds hebben we bij Nomads aan het strand gegeten. En daarna bij ndege nog een drankje gedaan.

Liefs, van ons allemaal!